Firma

Kadrowa - zakres obowiązków i odpowiedzialność

KadrowaZakres obowiązków i odpowiedzialności kadrowej

W celu wykonania obowiązków wobec pracowników pracodawca najczęściej zatrudnia w tym celu osobę na stanowisku kadrowej. Dzieje się tak zwłaszcza w dużych przedsiębiorstwach, w tych mniejszych obowiązki te z reguły przejmuje księgowa.

Zgodnie z art. 100 Kodeksu pracy pracownik ma obowiązek wykonywać pracę sumiennie i starannie, przy tym stosować się do poleceń przełożonych. Wykonywanie tych obowiązków musi odbywać się w zgodzie z przepisami prawa lub umowy o pracę.

Więcej…

 

Inwestycje w rozwój pracowników - czy to się opłaca?

Inwestycja w pracownikaInwestycje w rozwój pracowników są coraz ważniejszym elementem strategii przedsiębiorstw, ponieważ pozytywnie wpływają one na wyniki i efektywność pracy, motywację i zaangażowanie pracowników oraz jakość usług i produktów. Inwestycje te mogą również przyczynić się do zwiększenia lojalności pracowników i wzrostu atrakcyjności pracodawcy. Jednak wiele firm wciąż zadaje sobie pytanie, czy inwestycje w rozwój pracowników faktycznie się opłacają.

Więcej…

   

Typologia klientów - osobowości, temperamenty

Typologia klientów - typy temperamentuTypologia klientów

Pracując w sprzedaży, czy obsłudze, codziennie spotykamy się z różnymi klientami. Jedni są małomówni, inni protekcjonalni, kolejni tak na prawdę nie wiedzą co chcą nabyć.

Więcej…

 

Funkcje i cele reklamy jako podstawowego instrumentu rynkowego

Funkcje i cele reklamyReklama to jeden z najprostszych i najchętniej używanych instrumentów promocyjnych. Przedsiębiorstwa korzystają z niej, by dotrzeć do rynku docelowego oraz jak największej części społeczeństwa. Philip Kotler, uznawany za światowy autorytet w dziedzinie marketingu, definiuje reklamę jako każdy rodzaj płatnej formy nieosobistej prezentacji i promocji pomysłów, usług a także dóbr przez określonego inwestora.

Więcej…