Marketing to dziedzina umożliwiająca przedsiębiorstwom osiągnięcie sukcesu w warunkach konkurencji rynkowej. Na czym polegają działania marketingowe? Jakie ich rodzaje wyróżniamy? Oto garść podstawowych informacji, które pomogą zrozumieć specyfikę tej dyscypliny.
Marketing / Reklama
Definicja promocji. Cele, funkcje, rodzaje promocji
Promocja jest jedną z najpowszechniej stosowanych metod oddziaływania na odbiorców. Umożliwia przekazywanie nabywcom informacji o produktach i usługach, a jednocześnie poszerza wiedzę na temat działalności przedsiębiorstwa. Sprzyja również kreowaniu preferencji rynkowych. Może być praktykowana na wielu różnych polach, jednak jej cele i funkcje pozostają zwykle takie same. Natomiast pod pojęciem strategii promocji rozumie się zbiór wszystkich środków pomocnych przedsiębiorstwu do przekazania otoczeniu informacji na temat swojej działalności, produktów i usług.
Funkcje i cele reklamy jako podstawowego instrumentu rynkowego
Reklama to jeden z najprostszych i najchętniej używanych instrumentów promocyjnych. Przedsiębiorstwa korzystają z niej, by dotrzeć do rynku docelowego oraz jak największej części społeczeństwa. Philip Kotler, uznawany za światowy autorytet w dziedzinie marketingu, definiuje reklamę jako każdy rodzaj płatnej formy nieosobistej prezentacji i promocji pomysłów, usług a także dóbr przez określonego inwestora.
Czym jest content marketing? Cele, strategia, korzyści, przykłady marketingu treści
Content marketing (marketing treści) jest ważny zarówno dla marek lokalnych, jak i globalnych, działających zarówno w segmencie B2B (business to business, relacja między dwoma przedsiębiorstwami), jak i B2C (business to consumer, relacja między przedsiębiorstwem a klientem indywidualnym). Czym tak naprawdę jest content marketing? Jakie są jego korzyści i cele?