Gadżety reklamowe od dawna stanowią nieodłączny element strategii marketingowej wielu firm. W dzisiejszym świecie personalizowane produkty z logo firmy zyskują coraz większą popularność, ponieważ są praktyczne i relatywnie tanie. o więcej, stanowią efektywną formę promocji, która wzmacnia rozpoznawalność marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Ale jak właściwie wykorzystać gadżety reklamowe, aby stały się skutecznym narzędziem marketingowym?
Marketing / Reklama
Definicja i funkcje marketingu
Marketing to dziedzina umożliwiająca przedsiębiorstwom osiągnięcie sukcesu w warunkach konkurencji rynkowej. Na czym polegają działania marketingowe? Jakie ich rodzaje wyróżniamy? Oto garść podstawowych informacji, które pomogą zrozumieć specyfikę tej dyscypliny.
Definicja promocji. Cele, funkcje, rodzaje promocji
Promocja jest jedną z najpowszechniej stosowanych metod oddziaływania na odbiorców. Umożliwia przekazywanie nabywcom informacji o produktach i usługach, a jednocześnie poszerza wiedzę na temat działalności przedsiębiorstwa. Sprzyja również kreowaniu preferencji rynkowych. Może być praktykowana na wielu różnych polach, jednak jej cele i funkcje pozostają zwykle takie same. Natomiast pod pojęciem strategii promocji rozumie się zbiór wszystkich środków pomocnych przedsiębiorstwu do przekazania otoczeniu informacji na temat swojej działalności, produktów i usług.
Funkcje i cele reklamy jako podstawowego instrumentu rynkowego
Reklama to jeden z najprostszych i najchętniej używanych instrumentów promocyjnych. Przedsiębiorstwa korzystają z niej, by dotrzeć do rynku docelowego oraz jak największej części społeczeństwa. Philip Kotler, uznawany za światowy autorytet w dziedzinie marketingu, definiuje reklamę jako każdy rodzaj płatnej formy nieosobistej prezentacji i promocji pomysłów, usług a także dóbr przez określonego inwestora.
Więcej artykułów…
- Czym jest content marketing? Cele, strategia, korzyści, przykłady marketingu treści
- Typologia klientów - osobowości, temperamenty
- Definicja reklamy. Funkcje, cele reklamy
- Jak reklamy na nas oddziałują? Poznaj chwyty i techniki
- Nowoczesne narzędzia marketingowe
- Komunikacja marketingowa
- AIDA - podstawowy mechanizm oddziaływania reklamy