Marketing / Reklama

Definicja i funkcje marketingu

MarketingMarketing to dziedzina umożliwiająca przedsiębiorstwom osiągnięcie sukcesu w warunkach konkurencji rynkowej. Na czym polegają działania marketingowe? Jakie ich rodzaje wyróżniamy? Oto garść podstawowych informacji, które pomogą zrozumieć specyfikę tej dyscypliny.

Więcej…

 

Funkcje i cele reklamy jako podstawowego instrumentu rynkowego

Funkcje i cele reklamyReklama to jeden z najprostszych i najchętniej używanych instrumentów promocyjnych. Przedsiębiorstwa korzystają z niej, by dotrzeć do rynku docelowego oraz jak największej części społeczeństwa. Philip Kotler, uznawany za światowy autorytet w dziedzinie marketingu, definiuje reklamę jako każdy rodzaj płatnej formy nieosobistej prezentacji i promocji pomysłów, usług a także dóbr przez określonego inwestora.

Więcej…

   

Czym jest content marketing? Cele, strategia, korzyści, przykłady marketingu treści

Content marketingContent marketing (marketing treści) jest ważny zarówno dla marek lokalnych, jak i globalnych, działających zarówno w segmencie B2B (business to business, relacja między dwoma przedsiębiorstwami), jak i B2C (business to consumer, relacja między przedsiębiorstwem a klientem indywidualnym). Czym tak naprawdę jest content marketing? Jakie są jego korzyści i cele?

Więcej…

 

Typologia klientów - osobowości, temperamenty

Typologia klientów - typy temperamentuTypologia klientów

Pracując w sprzedaży, czy obsłudze, codziennie spotykamy się z różnymi klientami. Jedni są małomówni, inni protekcjonalni, kolejni tak na prawdę nie wiedzą co chcą nabyć.

Więcej…