Pomysł na biznes - parking

ParkingProwadzenie własnego parkingu, wybierając do tego odpowiednią formę oraz miejsce, może być naprawdę dochodowym biznesem na długie lata. Dobry biznesplan, a także teren, który nadaje się pod takie przeznaczenie – to może być klucz do stabilizacji i sukcesu Twojej działalności gospodarczej. Auta przecież nie wyjdą nagle z użytku.



Samochodów przybywa i jeszcze przez najbliższy czas z pewnością będzie przybywać wciąż. Miejsca parkingowe potrzebne są zawsze i wszędzie, szczególnie w dużych miastach. Właściwie podchodząc do tego typu działalności, możesz wiele zyskać, niewiele ryzykując. Jak zacząć przygotowania do zakładania własnego parkingu?

Parking strzeżony, czy niestrzeżony?

Na początku należałoby się zastanowić nad celem istnienia zakładanego parkingu. Parkingi niestrzeżone znajdują się z reguły w miejscach, gdzie samochody są parkowane jedynie na kilka godzin. Korzystamy z nich, jadąc na zakupy do centrum handlowego, dojeżdżając do urzędów lub instytucji publicznych. Z parkingów strzeżonych korzysta się z reguły we wszystkich innych miejscach, chcąc znaleźć legalne miejsce do parkowania. Dodatkowo otrzymujemy ochronę pojazdu przed ewentualnym włamaniem, co z pewnością daje przewagę parkingowi strzeżonemu nad parkowaniem na poboczach, czy w innych, bezpłatnych, wyznaczonych miejscach.

Wyposażenie parkingu

Gdy mamy już teren, pomysł i założoną działalność gospodarczą, parking należy odpowiednio zorganizować, co opiera się głównie na właściwym oznaczeniu. Oznaczeniu pod każdym względem. Klienci muszą być jasno poinformowani o cenach, sposobie dojazdu, a także o samych miejscach parkingowych, które z reguły wyznacza się przy pomocy oznakowania poziomego. Do tego dochodzi jeszcze odpowiednie wyposażenie - kamery, budka dla stróża - dla zapewnienia bezpieczeństwa mienia parkujących.

Cennik parkingu

Ważnym czynnikiem, który może mieć duży wpływ na sukces Twojego przedsięwzięcia, jest cennik, który ustalisz. Wbrew pozorom, nie jest to sprawa tak oczywista, jaką mogłoby się wydawać. Klienci zwracają bowiem uwagę na wiele czynników. Jeśli wybierzesz atrakcyjny teren, gdzie często występuje nagromadzenie pojazdów albo też, gdzie nie ma w pobliżu miejsc parkingowych, klientów Ci nie zabraknie. Zawsze możesz jednak mieć wpływ na ich liczbę, ponieważ ona zależy w dużej mierze od Twoich działań. Cenę należy ustalać, biorąc pod uwagę chociażby to, czy parking znajduje się na terenie krytym, czy też nie. Kierowcy biorą również pod uwagę nawierzchnię parkingu - z pewnością chętniej zapłacą więcej za betonowaną niż żwirowaną. Ponadto z pewnością znajdą się mieszkańcy okolicznych terenów oraz pracownicy pobliskich firm, którzy będą chcieli korzystać z Twoich usług regularnie. Dla nich powinieneś przygotować atrakcyjne pakiety i możliwość długoterminowego wykupienia miejsca parkingowego. Stracisz takich klientów, jeśli każesz im płacić za każdą godzinę z osobna, jak innym, jednorazowym parkującym.

Widzicie sami, że samo założenie parkingu nie różni się zbytnio od stworzenia jakiegokolwiek innego przedsiębiorstwa. Branża ta jest też prawdopodobnie jedną z tych, o najmniejszym ryzyku - miejsca parkingowe potrzebne są zawsze. Tylko od Ciebie zależy jednak, ilu klientów będziesz w stanie przyciągnąć do siebie oraz jak długo z Tobą zostaną. Zapewniając im bezpieczeństwo, profesjonalną obsługę, a także rozsądne ceny, musiałbyś się bardzo postarać, żeby Twój biznes parkingowy okazał się niewypałem.

Źródło: www.oznakowanie-poziome.pl.

Komentarze