Skuteczny marketing sklepu internetowego

Marketing sklepu internetowegoSklep internetowy to bardzo dobry pomysł na biznes. Dobrze prowadzony może przynieść duży zysk osobom prowadzącym biznes tego typu. Należy jednak pamiętać, że nie jest to proste zadanie i wiąże się z nim dużo ciężkiej pracy i poświęconego czasu. Szczególnie z tego względu, iż walka o klienta toczy się przez cały czas i o ile nie jesteśmy monopolistą na rynku, konkurencja również nie śpi. W związku z tym, należy opracować dobrą kampanię reklamową, która skłoni klientów do skorzystania z naszego sklepu, zamiast konkurencji.

Jak powinna wyglądać skuteczna kampania reklamowa?

Skuteczna kampania reklamowa powinna być przede wszystkim urozmaicona. Skupianie się na tylko jednej formie marketingu może okazać się niewystarczające. Opracowanie strategii, która posiada wiele różnych źródeł jest obecnie najrozsądniejszym rozwiązaniem. Oczywiście warto wybrać jedną główną metodę, na której zostanie oparta kampania reklamowa, jednak należy pamiętać również o jej uzupełnieniu, gdyż każda metoda posiada swoje wady i grono zalet.

Zacznij od podstaw

Jedną z podstawowych form reklamy w internecie, bez względu na to czy chodzi o sklep internetowy, portal randkowy czy cokolwiek innego, aby być zauważonym w sieci należy pamiętać o pozycjonowaniu sklepu w Google. Szukając czegoś w sieci, pierwszym miejscem do którego udają się użytkownicy jest wyszukiwarka Google. Pozycjonowanie polega na tym, że po wpisaniu jakiejś frazy kluczowej w wyszukiwarce zostanie wyświetlona lista odnośników do stron WWW. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym link wyświetli się wyżej. Jest to podstawowa forma reklamy, na którą zdecydowanie warto poświęcić dość duże środki. Więcej o niej pozycjonowaniu sklepu: https://blog.sky-shop.pl/alfabet-e-commerce-p-jak-pozycjonowanie. Trzeba jednak pamiętać, że pozycjonowanie to nie mała inwestycja, a osiągnięcie efektów będzie wymagać wiele czasu i pracy. Jeśli potrzebujemy natychmiastowych efektów to lepiej będzie skupić się na innej formie marketingu.

Magia social media

Wiele osób uważa, że najskuteczniejsze sposoby reklamy sklepu internetowego to obecnie social media. Swoje zdanie popierają tym, że wiele osób wykorzystuje internet tylko do przeglądania Facebooka, Instagrama czy Twittera, nie stosując już standardowych stron internetowych do rozrywki czy czerpania jakichś informacji. Z tego względu, rozsądnie prowadzony profil na którymś z portali społecznościowych może służyć do skutecznej reklamy w internecie oraz interakcji z użytkownikami. W ten sposób można zaznaczyć swoją obecność w internecie, a wykupienie płatnych reklam pozwoli na dotarcie do osób, które w obecnej chwili mogą nie wiedzieć o istnieniu danego sklepu internetowego, ale po kilku wyświetleniach reklamy taką wiadomość zauważą. Ponadto, social media mogą być łączone z innymi metodami marketingu. W tym celu warto przemyśleć zastosowanie social media wraz z marketingiem szeptanym.

Szepnij komuś słówko...

Jedną z niedocenianych metod marketingu internetowego jest marketing szeptany. Polega on na pisaniu postów lub komentarzy, które w naturalny sposób będą wychwalały jakiś produkt lub usługę. Trudność polega na tym, że wiele osób robiła to w przeszłości bezmyślnie i na wielu forach można spotkać opustoszałe wątki, gdzie jeden pod drugim są wypisywane posty nakłaniające do skorzystania z danej oferty. Jest to przykład źle prowadzonego marketingu szeptanego. Najistotniejszą cechą jest jego naturalność, która zachęci innych użytkowników do zakupu. W tym celu warto nawiązać współpracę z influencerami, którzy będą skłonni przetestować nasz produkt, zrozumieć jego wartość oraz szczerze go zarekomendować swojej społeczności.

Współpracuj!

Skuteczna reklama sklepu internetowego może posiadać dość nowoczesne oblicze. W obecnych czasach coraz więcej osób zajmuje się prowadzeniem bloga, kanału na youtube czy profesjonalnego profilu na Instagramie. Osoby te są obserwowane przez tysiące (nawet setki tysięcy) użytkowników, przez co zyskały miano influencerów. Nawiązanie współpracy z taką osobą może być drogie, jednak w wielu przypadkach to zyski przerosną koszty. Dla wielu użytkowników sławny influencer jest wzorem do naśladowania, więc z pełnym zaangażowaniem sprawdzą każdą ofertę polecaną przez nich.

Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej to zajęcie bardzo wymagające. Należy poświęcić mu wiele czasu oraz sił. Bardzo często do wykorzystania maksimum potencjału drzemiącego w internecie niezbędne będzie zainwestowanie pewnej puli pieniędzy, jednak możliwość zwrotu z takiej inwestycji jest naprawdę bardzo duża. W związku z tym, do opracowania konkretnej strategii postępowania warto się przyłożyć. Odpowiednio przygotowany plan działania z zaznaczonymi krokami milowymi oraz terminami realizacji będzie na pewno bardzo pomocny. Sklep internetowy zarządzany w ten sposób na pewno będzie się wyróżniał na tle konkurencji.

Sky-Shop: Jak zacząć sprzedawać - czyli promocja sklepu internetowego
https://www.youtube.com/watch?v=V3oX1iM9ojw

Ocena: 5.0

Komentarze